کد خبر 380950
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴

آقای دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید به این پرسش پاسخ بدهند که در هنگامه پردامنه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و در حالی که دولت فرانسه مدیریت رسمی این ماجرای زشت و پلید را با کمک مالی یک میلیون یورویی بر عهده گرفته بود، حضور ایشان در پاریس چه ضرورتی داشته است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

 آقای دکتر ظریف، وزیر محترم امور خارجه و مسئول تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید به این پرسش پاسخ بدهند که در هنگامه پردامنه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و در حالی که دولت فرانسه مدیریت رسمی این ماجرای زشت و پلید را  با کمک مالی یک میلیون یورویی بر عهده گرفته بود،  حضور ایشان در پاریس چه ضرورتی داشته است و این حرکت - بسیار فراتر از- نابجا در آموزه‌های اسلامی - که ایشان معتقد به رعایت آن هستند، - و نیز در عرف شناخته شده دیپلماتیک چه توضیح قابل قبولی دارد؟! و چرا با حضور سؤال‌برانگیز خود در کانون اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) آنهم در اوج اعتراضات سراسری جهان اسلام بی‌آن که متوجه باشد، آبروی جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار بیداری اسلامی و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) است خدشه‌دار کرده است؟! ... و دراین‌باره گفتنی‌هایی هست؛

1- حمله تروریستی به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» - صرفنظر از واقعیت پشت صحنه ماجرا که این روزها شواهدی از ساختگی بودن آن در دست است - روز چهارشنبه 17 دیماه/ 7 ژانویه - صورت پذیرفته بود و راهپیمایی پاریس در اعتراض به این عملیات تروریستی روز یکشنبه 21 دیماه - 11 ژانویه - برپا شد و سران کشورهای اروپایی و چند کشور غیر اروپایی دیگر از جمله نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز همان روز و البته در محلی بیرون از راهپیمایی عمومی در آن شرکت کرده بودند.

اولین شماره نشریه شارلی ابدو  بعد از ماجرای حمله تروریستی پاریس، روز چهارشنبه 24 دیماه - 14 ژانویه - در 3 میلیون نسخه، 16 زبان و در 25 کشور دنیا منتشر شد، در حالی که کاریکاتور موهن علیه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام روی جلد آن چاپ شده بود و آغاز مذاکرات ظریف و کری در ژنو نیز دقیقا در همین روز بوده است و اکنون، این پرسش‌های جدی در میان است.

الف: میان راهپیمایی پاریس با مشخصات ضداسلامی آن که از قبل اعلام شده بود و آغاز مذاکرات ژنو، حداقل 3 روز فاصله بوده است و هیئت مذاکره‌کننده کشورمان می‌توانست و وظیفه داشت با اعتراض به اهانت کشورهای غربی که 4 کشور آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، اعضای اصلی گروه 5+1 هستند، از حضور در میز مذاکره خودداری کند و دستکم این که زمان آن را به بعد موکول کند که نکرد! مگر نه این که اساس تقابل قدرتهای غربی با ایران در هویت اسلامی انقلاب و کشورمان است؟ بنابراین ترک میز مذاکره و یا موکول‌کردن آن به زمانی دیگر با انگیزه دفاع از حریم رسول خدا(ص) و اعتراض علیه اهانت شرم‌آور به ساحت مقدس آن حضرت، کمترین انتظاری است که مردم این مرز و بوم و همه ملت‌های مسلمان از تیم مذاکره‌کننده کشورمان داشته‌اند.

ب: آقای ظریف روز چهارشنبه 24 دیماه در حالی با جان کری همتای آمریکایی خود به مذاکره می‌نشیند که کاریکاتور موهن علیه پیامبر‌ اسلام(ص) در همان روز و با اعلام قبلی در 3 میلیون نسخه چاپ و منتشر شده است و طرف مذاکره ایشان، یعنی جان کری وزیر خارجه کشوری است که از انتشار این کاریکاتور موهن بیشترین حمایت رسمی و علنی را داشته است! آیا تعجب‌آور نیست که نماینده جمهوری اسلامی ایران با نماینده کشوری که اهانت به رسول‌خدا(ص) را «آزادی بیان»! و «ضروری»! دانسته است رو در‌رو بنشیند؟! و انگار نه انگار که طرف مقابل او نه فقط همه هویت و موجودیت ایشان - به‌عنوان یک مسلمان معتقد - بلکه جان‌مایه همه مسلمانان جهان را به اهانت و سخره گرفته است!

ج: ناپختگی وزیر خارجه کشورمان - و نه خدای نخواسته بی‌اعتنایی‌ ایشان به ساحت مقدس رسول خدا(ص)! - به همین اندازه خاتمه نمی‌یابد بلکه جناب ظریف در اقدامی تعجب‌آور و برخلاف عرف شناخته شده و فرموله دیپلماتیک، به اتفاق جان کری، محل رسمی مذاکره را ترک کرده و همراه ایشان در یکی از خیابان‌های ژنو به قدم زدن می‌پردازد! این اقدام آقای ظریف که خبر آن در سطح گسترده‌ای منتشر شد، زیر این عنوان قابل تعریف است که اولا؛ برخلاف نگاه رسمی و منطقی جمهوری اسلامی ایران که آمریکا را دشمن خونریز و غارتگر می‌داند و برای آن هزاران سند غیرقابل تردید  ارائه  می‌کند، آقای ظریف نگاهی دیگر دارد و با قدم زدن در کنار جان کری و بیرون از محل مذاکرات، در پی اعلام تفاوت نظر خود با دیدگاه رسما اعلام شده جمهوری اسلامی ایران است که البته می‌دانیم ایشان چنین منظوری نداشته است ولی این برداشت تنها برداشتی است که از اقدام یادشده به عرصه سیاسی ایران و جهان پمپاژ می‌شود.

ثانیاً؛ قدم زدن صمیمانه با جان کری در حالی که اهانت به پیامبر اعظم(ص) و انتشار 3 میلیون کاریکاتور موهن به خبر اول دنیا تبدیل شده و آمریکا یکی از اصلی‌ترین حامیان این اهانت بی‌شرمانه است، غیر از بی‌اعتنایی جمهوری اسلامی ایران در قبال اهانت به رسول خدا(ص) چه مفهوم و معنای دیگری می‌تواند داشته باشد؟

بعد از انتشار این خبر و بازتاب آن با سمت و سوی یادشده، عکس‌العمل روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، بیشتر از آن که تأسف‌آور باشد، خنده‌دار بود. این روزنامه‌ها با عکس و تیتر درشت «پیاده‌روی ایران و آمریکا» به استقبال حرکت یادشده رفتند و بعد که متوجه شدند - یا متوجهشان کردند - که به بیراهه رفته‌اند، عذر بدتر از گناه آورده و نوشتند: خروج ظریف و کری از محل مذاکرات برای پیشگیری از شنود احتمالی سرویس‌های جاسوسی بوده است! و این پرسش بدیهی را بی‌پاسخ گذاشتند که از ترس کدام سرویس جاسوسی؟ «سیا»؟ «اینتلجنت سرویس»؟ «موساد»؟ B.N.D. آلمان؟ D.C.R.I فرانسه؟!... کدامیک از این سرویس‌های جاسوسی با آمریکا همپیمان نیستند؟ و از کی تا به حال سرویس‌های اطلاعاتی ایران و آمریکا با یکدیگر خاله و خواهرزاده شده‌اند؟ ضمن آنکه امروزه فقط با یک دستگاه الکترونیکی کوچک و جیبی به آسانی می‌توان سیگنال‌های شنود را کشف کرد. یعنی آمریکا از داشتن این دستگاه که ایران هم در اختیار دارد، محروم بوده است؟!

2- آقای ظریف روز جمعه 26 دیماه - 16 ژانویه - یعنی دو روز بعد از انتشار 3 میلیونی نشریه شارلی ابدو و کاریکاتور اهانت‌آمیز علیه پیامبر اسلام(ص) به پاریس، کانون پر سر و صدای اهانت و پایتخت کشوری که مدیریت این اقدام بی‌شرمانه را برعهده داشته است می‌رود. بهانه سفر، ملاقات و گفت‌وگو با فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و جان‌کری، وزیر خارجه آمریکاست که در این‌باره گفتنی است؛

الف: حضور وزیر خارجه کشورمان در کانون اصلی اهانت به ساحت پیامبر‌اعظم(ص) چه مفهومی غیر از این می‌تواند داشته باشد که جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهانت پلشت یاد شده - نستجیربالله - بی‌خیال و بی‌اعتناء بوده است؟! ممکن است جناب ظریف بفرمایند که ما به دستور کار مذاکراتی خود مشغول بوده‌ایم! که باید گفت؛ اولا؛ اشکال اصلی همین است که چرا در هنگامه پر سر و صدای اهانت به رسول اکرم(ص)، کمترین تغییری در دستور کار مذاکراتی خود نداده‌اید؟! و ثانیا؛ به فرموده پیامبر عظیم‌الشأن که « اتقوا من مواضع التُهم - از موضع اتهام بپرهیزید» توجهی نکرده‌اید؟!

ب: شهر ژنو، از قبل به عنوان محل انجام مذاکرات تعیین و اعلام شده بود، چرا آقای ظریف برای ادامه مذاکرات و یا انجام بخشی از آن، شهر  محل مذاکرات را ترک کرده و به پاریس می‌رود؟! آیا این سفر، از قبل برنامه‌ریزی شده بود؟ اگر آری؟ چرا باید تیم مذاکره کننده کشورمان به آن تن داده باشد؟ زیرا، ژنو به عنوان یک مرکز بین‌المللی شناخته می‌شود و فرانسه فقط یکی از 6کشور طرف مذاکره است و سفر وزیرخارجه به پاریس در فرهنگ دیپلماتیک، می‌تواند به مفهوم برتری فرانسه و دست بالای این کشور در مقایسه با ایران تلقی شود.  روال تعریف شده دیپلماتیک آن است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به عنوان یکی از اعضای 5+1 به محل مذاکرات در ژنو بیاید ولی متأسفانه وزیر خارجه کشورمان با سفر به فرانسه، این فرمول شناخته شده را نادیده گرفته است. آنهم فرانسه‌ای که عملا هیچکاره است.

ج: بر فرض برنامه‌ریزی قبلی سفر، آقای ظریف به دلایل بدیهی پیش گفته نه فقط وظیفه داشت از انجام آن در هنگامه اهانت به رسول خدا(ص) خودداری کند بلکه انتظار آن بود که با شدت و در اقدامی علنی به فرانسه و سایر کشورهای اهانت‌کننده اعتراض کند و در پی این اعتراض میز مذاکره را ترک و ادامه مذاکرات را به بعد موکول نماید.

3- و بالاخره اگر چه در این‌باره گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست ولی در خاتمه تنها به این نکته بسنده می‌کنیم که مذاکرات هسته‌ای با 5+1 اگرچه دقیقا همانگونه که از قبل به وضوح قابل پیش‌بینی بود به جایی نمی‌رسد و تاکنون فقط بر حجم و گستره تحریم‌ها افزوده است و در مقابل امتیازات نقدی که داده‌ایم، یک مشت وعده نسیه دریافت کرده‌ایم ولی ادامه آن به دو علت ضروری است اول؛ اثبات این واقعیت که حریف قابل اعتماد نیست و دوم؛ آن که ایران اسلامی به لحاظ فنی و حقوقی دست بالای مذاکرات را دارد و چنته طرف مقابل خالی است. از این روی باید از دولتمردان محترم پرسید، مگر در طول یکسال و چند ماه مذاکره چه به دست آورده‌ایم که توقف موقت آن در اعتراض به اهانت شرم‌آور مورد اشاره را برنتافته‌اید؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 268
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا فکر میکنید مقدسات فقط مال شماست، من تعجب میکنم آقای ظریف برای دفاع از حقوق ملت ایران مذاکره میکنه چرا امثال شما اصرار بر بی نتیجه بودن آن دارید(مشرق اگه انصاف داری منتشر کن).
  • مجتبی ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری و مشرق نیوز!! ایا واقعا دردتون رفتار غلط ظریف بوه و یا این رو دستاویز قرار دادید که مرهمی بشه بر سوختگی هایی که ظریف بر دل شما گذاشته!؟ راستشو بگید!
  • بصیرت ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    از دید منطق ذولت تدبیر مذاکره به هر قیمتی مجاز است !!!!!! متاسفانه برگهای غرور ، روحیه استکبار ستیزی ، استقلال و .... در رویارویی با استکبار جهانی دارد توسط آقایان تدبیر و مذاکره به راحتی بدون دستاوردی از بین می رود !!!!!!!
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    برو بابا
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چه بگویم که هرچه بنویسم مشرق سانسور میکنه
  • ناشناس ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • هموطن مسلمان ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری لطفا از مخالفت کردن با امری که زیر نظر مقام معظم رهبری انجام میگیرد جدا بپرهیزید و از کوچک شمردن رای مردم خوداری کنید.بنده ناچیز بعنوان یک هموطن منظور اصلی شما از طرح هر روزه اینگونه مطالب را درک نمینمایم .مشرق لطفا منعکس نمایید.با تشکر
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    "ژنو به عنوان یک مرکز بین‌المللی شناخته می‌شود و فرانسه فقط یکی از 6کشور طرف مذاکره است و سفر وزیرخارجه به پاریس در فرهنگ دیپلماتیک، می‌تواند به مفهوم برتری فرانسه و دست بالای این کشور در مقایسه با ایران تلقی شود. روال تعریف شده دیپلماتیک آن است که فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به عنوان یکی از اعضای 5+1 به محل مذاکرات در ژنو بیاید ولی متأسفانه وزیر خارجه کشورمان با سفر به فرانسه، این فرمول شناخته شده را نادیده گرفته است. آنهم فرانسه‌ای که عملا هیچکاره است." واقعا حق است که ظریف به خاطر این اقدام زشت شدیدا بازخواست شود
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ماشاالله حاج حسین بالاخره یکی پیدا شد حرف دل مردم را در این اوضاع بزند.
  • عبدالله ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    راستی مشرق،نسخه ی اصلی بهتر بود،اینجوری باید یه ساعت بیایم پایین تا خبرا رو ببینیم!
  • عبدالله ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    راستی مشرق،نسخه ی اصلی بهتر بود،اینجوری باید یه ساعت بیایم پایین تا خبرا رو ببینیم!
  • ناشناس ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اولا" الزامی برای حضور ظریف در این شرایط در پاریس نبود و ثانیا"نتیجه 16 ماه مذاکره چی بوده ؟! بجز تعلیق تاسیسات هسته ای و افزایش تحریمهای ظالمانه !
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام و صلوات خدا برحسین شریعتمداری و ننگ و نفرین و لعنت و دردو بیماری لاعلاج و ذلت بر دشمنانش
  • شمه ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا پدر ومادرت را خیر بدهد حاج حسین همیشه با قلمت حرف دلهارا میزنی
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    جمع کنید دیگه شمام بابا... دفاع از حقوق ملت. کدوم دفاع از حقوق ملت؟؟؟ از زمان مذاکرات وضع بهتر که نشده هیچ چی، بدتر هم شده... نفت 40 دلاری رو نمی بینی؟؟؟ دیگه امریکا چی کار باید بکنه شماها بفهمین برای حقوق ملت ارزشی قائل نیست...
  • شهرام ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سردار قلم؟
  • مسعود ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    این بود ارتباط با دنیا که اونا کاریکاتور پیامبرمون رو بکشن ما هم صدامون درنیاد. واقعا تبریک میگم چه عزتی! البته اینم یه جور تفاهم دیگه که اونا هرچی گفتن ما بگیم چشم. اصلا چطور برای اینکه عزتمون بره بالاتر از کارکنان شارلی ابدو توسط آقای ظریف تقدیر بشه
  • ایرانی ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    فعلا که نه چرخ سانتریقیوژ چرخیده نه چرخ زندگی مردم توهین هم به ما شده توهین به اسلام شده پر رو تر هم شدند!
  • مازندرانینی ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کم این مشرق خوبی داشت از دیروز غروب واسه ما تغییر سیستم داده حالا ما باید تعداد کامنتا رو چطوری متوجه بشیم؟؟؟؟؟؟؟
  • مازندرانی ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خوبی این جام ملتها اینه که یه هفته از دیدن مقالات بعضیها و آقای رسایی و ................... معاف بودیم
  • مازندرانی ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    غیر از این انتظار داشتی؟؟؟ ندیدی مدیر مسئولشون در 20:30 چی گفت؟؟؟؟؟؟
  • ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وجود و عدم وجود اقای ظریف دستیابی به هرقیمت در توافق هسته ایست والا این ادبیات وعرف دیپلماتبک را ایشان خوب میداند
  • mohammad ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مصالح ملى که نبايد فداى اغراض شخصى بعضى شود
  • ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    هیس!! یکم آروم تر؛ یه دفعه دیدی به این روح توافق نامه خدشه وارد میشه ها!
  • گمنام ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا به راه راست هدایتشون کنه امام خامنه ای: دل را به نقاط حقیقی باید سپرد نه نقاط خیالی
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ما که هر چی بگیم سانسور میکنی ..ولی ترس اتون از موفقیت مذاکرات هست ... نون اتون قطع میشه
  • مهر ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام آقای ظریف اگر انتقادی میشود ازسردلسوزی است.ازشماانتظار داشتیم این بار به حرمت محبوبترین خلق خدا حضرت رسول اکرم ص عکس العمل مناسبی میداشتید وحداقل مذاکره را به تعویق می انداختید. آقای ظریف این همه کرنش چرا؟؟؟؟ تاریخ ثابت کرده استعمار اهل مذاکره نیست.
  • مسعود تقوی ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یکی نیست از این آقاسوال کنه درحالیکه در کشورما دهها نهادنظارتی وجود داره تو چکاره ای که برزمین و زمان ایراد میگیری؟اقای محترم باجان کری رفته توخیابان قدم زده نرفته که مادر جان کری را توبغل بگیره.چرابه احمدی نزادکه مادر چاوز را توبغل گرفت ایراد نگرفتی؟
  • فاطیما ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بنده تا الان فکر می کردم که فقط شرافتمان را داریم برای خیال باطل مذاکره با شیطان می فروشیم ، آه کجاست هم نفسی تا ببیند در بازی سیاست حتی جرات مخالفت با کسانی که مقدسات ملک و ملکوت را به سخره می گیرند را هم نداریم؟ ای کاش آقای ظریف این نوشته را می خواند: به کجا چنین شتابان؟ برادر این ره که تو می روی به هیچستان نباشد مبادا....
  • وکیلی تبربز ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام آقای شریعتمداری من فکر میکردم تو سیاسمتداری ولی با این اظهار نرت دیدم نه نیستی قارداشم اگه ظریف نمیرفت دشمنان خارجی دستشون بهانه می افتاد میگفتند ایران از مذاکرات فرار میکنه رفته شماها میگین نباید میرفت باید پاسخ بدهد خلاصه بهت بگم ماهی نگیر
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری شما کاری جز تضعیف دولت و زیر نظر داشتن و زیر سؤال بردن اعمال دولت کار دیگری ندارید. آیا مشکلات مملکت ما فقط به بودن این دولت در راس ختم می شود. آیا اگر شما در راس این دولت باشید مشکلات مملکت حل می شود و ما با بودن شما مدینه فاضله خواهیم داشت؟
  • محمد ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خداوند حاج حسین را هدایت کند
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سردارقلم استاد عزیزبه شتر گفتند گردنت کجه گفت کجای بدن ما راسته؟ آقایون به چه توجه کردند که به این موارد توجه کنند؟ بجای توجه به خدا فعلا محو جمال کدخداهستند
  • ناشناس ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حرف حق در گوششان نرود
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    برو بنده خدا ، خدا روزيت رو جاي ديگه بده صحبت برسر اين است كه اقايان نه يك بار بلكه چندين بار و با كلي طلب كاري ادعا كرده اند كه تحريمها را برداشتيم ، ساختارش ترك خورد و..... حقوق ملت مگه حذف تحريم نيست كه اينها سنگش رو به سينه ميزنن پس چي شد تحريم كه كم نشد اضافه هم شد. بي انصاف لامروت ! اين سخن اخير رهبري را هم نشنيدي كه صريحا فرمودند غرب تحريمها را حتي وقتي مذاكرات به نتيجه برسه حذف نخواهد كرد.!
  • باران ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب شریعتمداری کاسه داغتر از آتش نشو این پیامبری که تو داری ازش دفاع میکنی پیامبر مهر و رحمت و اخلاق بود و ما هم بعنوان پیروانش دوستدار او شریعتش هستیم و خواهیم بود . دیدگاه افراطگرایانی مثل تو و امثال تو باعث شده اسلام هرچه ضربه بخورده از چنین تقکرات مغرضانه و کینه توزانه شماهاست تو رو خدا دیگه بس کنید و اسلام را نابود نکنید
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا برات متاسفم كه در اصلي فرعي كردن مطالب ضعف داري و عقده هاي شخصي ات رو تو اظهار نظرت درج ميكين
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اول سايتهاي اصلاح طلها اينطورند دوم تو بنويس منتشر ميشه به شرطي كه منطقي حرف بزني
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ببخشید آقای شریعتمداری. وزیر امورخارجه کشور یادشون نبود از شما اجازه بگیرند بعد بروند پاریس. فکر میکنی واقعا حرفای امثال شما تو جامعه خریدار داره؟؟؟؟
  • هدایت اشتری لرکی ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    من در پاریس زندگی میکنم چندتا جوان عرب گفتند حکومت شما با فرستادن وزیر امور خارجه اش به اینجا بطور رسمی از فرانسه و این نشریه حمایت کرد
  • غیاثی ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کار خبط و اشتباهی نموده و از شواهد و قرائن برمی آید که عمدا" باشد
  • سرخابی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اتفاقا من ازهمان لحظات اول ورود دکتر به فرانسه براساس سیاست ما عین دیانت ماست انتظار داشتم برای احترام به پیامبر اعظم ازملاقات بااین سردمداران ظلم وبی عدالتی انصراف میداد که براستی حق هم همین بود
  • شهروند ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مرگ برشریعت مداری
  • مردم ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آرمانهای انقلاب (بی تفاوتی مسئولین نظام وچپاوول آقازاده هایشان نبود-آرمان انقلاب فسادنبود...........)
  • گل اقا ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ول کن کاسه داغتر از اش
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شکمت بره
  • بهمن ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام بر سردارقلم حاج حسین شریعتمداری. احسنت بربصیرتت واحسنت بر روشنگریهای به موقعت،شخص ولایت مدار یعنی این .به موقع موضع گرفتن
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام .پیشنهاد میدم این عکسایی که در مورد کمپین عشاق حضرت محمد موجود است رو هر کسی پرینش رو بگیره و به ماشین خود بزند و یا به مردم هدیه بدهین.
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی آقای ظریف جلسه را قطع واقدام به نماز خوندن در اول وقت کرد چرا ازآقای ظریف تقدیر نکردید؟ اگر از باند خودتون بود واین کار را میکرد پوستر وبنر این نمازخوندن در اول وقت ایشان را بر در ودیوار میچسبوندین! نکند از موفقیت محتمل ایشان وحشت زده شده اید؟
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بازم توهم زده!! برای کار رفته اونجا برای مردم و مملکت!! اگر نمیرفت باز فردا میگفتید کم کاری کرده!!
  • حمید ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کل سیاست خارجه ما شده دست دادن و امتیاز دادن و هیچ گرفتن ...علیه اسراییل حرفی نزنیم چون خط قرمز اونهاست اما اونها حق دارند در مورد هر چیزی صحبت کنند....فشار از طرف اونها باشه اما از طرف ما نباشه....نکنه قهر کنند ...نکنه میز مزاکره رو ترک کنند....حالا اگر تحریمها رو زیاد کردند مهم نیست ...مهم اینه که ما با هم دور یک میز بشینیم
  • یاعلی ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب حسین شیر حتما"سرویسهای جاسوسی روسیه اصلا"کاری علیه ایران انجام نمیدهند که یادت رفته از اونا چیزی بگی یادت باشه که بزرگی گفته آمریکا از انگلیس و انگلیس ازآمریکا بدتر وروسیه ازهمه بد تر است
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    میشه بفرمایید تا حالا برای ما چه نتیجه ای داشته....
  • سید کریم ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    من نمی دونم غرورو افتخار ملی رو گذاشتیم کنار اما دین و مذهبون رو با چه قیمتی می خواهیم بفروشیم
  • hاحمد ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    من که خوشحال میشم عصبانیت شریعتمداری رو ببینم اصلا دوس دارم ظریف جاااااااااااااااااااااان خیلی دوست داریم
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اگر امین اقای ظریف نمیرفت فردا همین اقا میگفت کم کاری کرده!! بعدم به ظریف ربطی نداره اون داره وظیفه و کارشو انجام میده!! برو اقای شریعتمداری اینقدر تهمت نزن
  • محمد ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آخه یکی نیست بگه آقای شریعتمداری کی گفته شما نماینده ملتی که صبح تا شب یطرفه توی روزنامه ات از طرف مردم حرف میزنی .. یکی نیست بگه به توچه ربطی داره؟؟ توچیکاره ای؟؟
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    به کجا چنین شتابان آقای ظریف... از مناعت طبع این مردم سوء استفاده نکنین منادیان تدبیر و امید
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    می شود بفرمائید آقای ظریف کدام هنر را به خرج داده اند و کدام دست آورد برای کشور داشته اند که ما بی خبریم ؟
  • پوریا ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ظریف بر دل کسی سوختگی نگذاشته ...گذاشته....که این مذاکرات را به همه چیز پیوند زده....
  • شایان ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    انشاا...خداوند به مسئولین کشور عنایت فرمایید و کمکشون کنه و انشاا... کاری نکینم که بعدا در تاریخ مثل قرارداد ترکمنچای ازش یاد بشه
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    دوستان عزیز فکر کنم بهتره با تمام کشورها قطع ارتباط کنیم حالا چه سیاسی چه اقتصادی یا علمی و پزشکی بعد این آقای شریعتمداری هر کشوری را که صلاح دونستن باهاشون رابطه برقرار میکنیم
  • مملی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خوب جناب شریعتمداری چرا به ظریف حسودی میکنی؟؟ این سفر به پاریس قبل از حادثه شارلی هبدو هماهنگ شده بود دیگه!!
  • امیر ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    به نظر من آقای شریعت مداری راست میگه اصلا ما چرا باید به هر قیمتی مذاکره کنیم؟ در صورتی که می دونیم اونا دنبال امتیاز گرفتن و در آخر نابودی ایران عزیز هستن مرگ بر امریکا مرگ بر استکبار مرگ بر وطن فروش آسوده طلب سلام و درود به انسانهای آزاده جاوید و جاویدان ایران
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کاش سیاستمداران ما درایت بیشتری داشتند و در راس ان وزارت خارجه با هشیاری بیشتری عمل میکرد
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    انشاا... با رهنمودهای رهبری نه با نقدهای مغرضانه آقایان
  • گوگولی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب شریعتمداری عرض میکنم ظریف از تبار شما نیست که طبق منظومه فکری جنابعالی عمل کند.
  • حسین ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای شریعتمداری کاسه ی داغ تر از آش هستند حضرت محمد (ص) شخصا رفتند به دیدار یهودی که هر روز خاکروبه به سر مبارکشان می ریختند . از یک مجله ی صهیونیستی چه انتظاری دارید . اگر رفتارهایی را که شما مدنظر دارید انجام شود اون ها به هدفشون رسیدند . آقای شریعت مداری آیا به این نکته فکر کرده اید .
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اهانت به پيامبر را حتي ايرانيان غير مسلمان هم نمي پذيرند چه رسد به ملت مسلمان ايران وهمه احاد مردم. آقاي شريعتمداري انتقاد هاي شما هميشه پشت دين ومذهب سنگر گرفته اگراين كارتان به رضاي خدا باشد كه حرفي نيست خدا اجرتان دهد ولي اگر به رضاي حزبتان باشد جواب خدا را خودتان بدهيد!!
  • مریم ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    با کاترین که نرفته بود - حالا یه قدمی زد چی شد نفت شده 45 دلار این فاجعه است
  • حسین 1400 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    دقیقا میشه بگین کدام حقوق؟ عزت و آرمان که تو فکر و قلبشونه و با مذاکره به دست نمیاد! انرژی هسته ای هم که نیاز واجبی نیست و کلا ضرر داره، باید بیخیال بشیم! نفت هم که یک ماده سیاه بدبوست که حتی عربستان هم راضیه مفتی از شرش خلاص شه! اسلام هم که دین شخصی ماست و براش اصلا معنی نداره مذاکره کنیم! موشک و هوا فضا هم اصلا برای ما نبوده که بخوایم واسش مذاکره کنیم! دیگه چی میمونه؟ میشه بگید از نظر این دولت دقیقا حقوق ملت ایران چی هست؟
  • امیر ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    تحریم امید نه تدبیر و امید
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ظریف مامور بوده و معذور!! داره وظیفشو انجام میده! خجالت بکش شریعتمداری
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کیهان ، داعش پیوندتان مبارک !
  • ایمان ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خاله بازم حرف زده
  • م-ب ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ناشناس 00:11 هیچ درک درست وحسابی از وضعیت مذاکرات نداری نمیدونی چقدر باج دادیم خدا به به دادمون برسه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وعده گاه حزب اله سر صندوق های رای خرداد 96
  • م-ب ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مجتبی ظاهرا مشرق نیوز و شریعتمداری به دل جنابالی سوختگی گذاشته. نذاشته؟
  • ناشناس ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ناشناس 00:28 بیشین بینیم بابا
  • حامی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    گناه کرد در بلخ آهنگری ..به شوشتر زدند گردن مسگری....یکی از اهالی قلم یه غلطی کرده ..گناهشو که نمیشه پای همه دنیا نوشت... چه ربطی به شقیقه داره آخه....فرض محال یه روزنامه نگار تو ایران یه چیزی بگه که به غربیا بربخوره...اگه اونا همچین کاری با ما بکنن خود شما نمیگی اینا بی منطقن؟در ضمن ظریف وقتی به آلمان و فرانسه رفت که مسلمانهارو اونجا تحت فشار گذاشتن..شما یه درصدم احتمال نمیدی ایشان رفته این اقدام و محکوم کنه وفشارو از رو مسلمونا برداره؟
  • یک نکته از این معنی ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ممنون میشم که جنابعالی درباره دلایل عدم حضور کری و اوباما در تضاهرات اتحاد پاریس سزمقاله ای بنویسن!
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدایا شریعتمداری را به راست هدایت بفرما آمین
  • سعید طهمورثی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یکی ازمشکلات نبودباورواعتقادقلبی وظاهری به توصیه ها ورفتارهای انسانی قران، پیامبر،ائمه وامامان معصوم در مسئولان است والا دشمن بیرون علنا" مقابله می کندولی دشمن درون وداخل درلباس نخ نما،فریبنده وگول زننده اعتقادات وباورهای دینی مردم عامه
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    دمت گرم جالب بود
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا تحلیل جالبی بود اقایان خجالت بکشند
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خیلی زشت بود که ظریف با قاتلین ملت ایران قدم زد ایا این اقایان معنی عزت را هم می فهمند
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    فقط روزنامه ها و رسانه هاي اصلاح طلب حق دارند هرچي تو دوست داري بنويسند .لطفا سكت شويد
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مثلا این جناب چه گلی به سر ملت زدند غیر از افزایش تحریمها وپلمپ تاسیسات هسته ای
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بصیرتت را بیشتر کن درک می کنی
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چقدر تحلیلت ابکی بود
  • سعادت ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    متاسفم برای کسانی که نمی خواهند حرف حق رابپذیرند.نبین کی گفته ببین چی گفته.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصل دین محبت پیامبر واهل البیت است باید اول اصل را رعایت کرد وبعد فرع را
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    جمع کن بیسواد خودداری نه خوداری
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کم کم علاوه بر تاسیسات هسته ای و تحقیقات فضایی و...اعتقادات مردم هم پلمپ میشود
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یک ضرب المثل هست که میگه یک دیونه سنگی میندازه تو چاه که هزار تا عاقل نمیتونن درش بیارن ....
  • اسکندری ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نرفتن ایشان به فرانسه در این اوضاع و بهبوبه مذاکرات چه نتیجه ای می تواند برای مردم داشته باشد ؟ ..... مردم از ادبیات امثال شما دیگر خسته شده اند ادبیاتی که ایران را در جهان به عنوان یک کشور خطرناک برای صلح و ثبات جهان نشان می دهد گر چه که مشرق شرافت انتشار این مطلب را ندارد
  • سجاد ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    و باز هم اب دوغ خیار ....
  • حسین ن ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مذاکره با این افرادی که قبلا یکی ازسرانشان گفته بودایرانی خوب آن است که مرده باشد افرادی که هرجنایتی که درهر نقطه ای ازدنیا میشود اینهادستی درآن دارند از درگیری دو قبیله توتسی و هوتو تا جریان دفترمجله هتاک پاریسی در ضمن کی و کجا این جنایتکاران از آنهمه خیانت خودشان به مردم ایران عذرخواهی کردند که به خومان اجازه مذاکره دادیم؟؟اگرتاالان مردم ایران حرفی نزدند صرفا بخاطر رهبر معظم انقلاب است
  • آشنا ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ناشناس 8:34 مذاکرات دوستان شما نتیجه داشت؟ اصرار بر حفظ اصول در مذلکرات چی نتیجه داشت؟
  • عبدالله ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق جان ۱-با موبایل نمیشه به نظری پاسخ داد. ۲-با موبایل نمیشه مثبت و منفی زد. خواهش میکنم اصلاح کنید و خبرش رو بدید لطفا. ممنون
  • عبدالله ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق جان ۱-با موبایل نمیشه به نظری پاسخ داد. ۲-با موبایل نمیشه مثبت و منفی زد. خواهش میکنم اصلاح کنید و خبرش رو بدید لطفا. ممنون
  • م ل اراکی سوئد ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ما دریایی از امکانات در کشور داریم. اگر امروز در کشور مشکل وجود داره در درجه اول مقصر خودمان هستیم. رواج فرهنگ اشرافیگری به جای فرهنگ کار و تلاش ،هرج و مرج در مدیریت، بهره وری پایین، دانشگاههایی که بجای تولید علم کاغذ پاره تولید میکنند. اگر تحصیل کرده های کشور توان برنامه ریزی و رفع مشکلات کشور را ندارند بهتر نیست که خیلی از این دانشگاهها را تعطیل کنیم؟ چرا صنعت خوروی ما باید بعد از ۵۰ سال هنوز نتواند نیازهای خود را رفع کند؟ چرا خیلی از مراکز تولید ما با ۳۵٪ توان خود کار کنند.؟ البته کارهای زیادی انجام شده است ولی گافی نیست. کشور توان خیلی بیشتر از اینها را دارد.
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    الان نه سانتریفیوژهامون میچرخن نه اقتصادمون :|
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا جلوي امتيازاتي كه بر عليه مقاله شماست رو بستيد.
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نه مقدسات مال شما است و شما در روزنامه هایتان بویسید که شارلی هستید
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مرگ بر خودت ابله احساساتی کار اشتباه وزیر خارجتون رو چرا قبول نمی کنید نادونها.
  • سرباز وطن ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مگه امام عزیزمون نگفتن امریکا شیطان بزرگه پس چرا باهاش مذاکره میکنیم حالا مذاکره کردید چرا دارید باج میدید لاقل یکم به حرفای رهبری توجه کنید مگه مردم صداشون با این همه تحریم در اومده؟به نظر من این تحریما بیشتر به بعضی ها فشار آورده تا مردم ما تا آخر پای آرمانمون و پشت ایران عزیزمان ایستادیم پس خواهش میکنم به پشتوانه ی این ملت هم که شده توی دهن استکبار بزنید و تن به ذلت ندهید مرگ بر امریکا جاوید ایران لطفا نظرمو بزار مشرق
  • تقی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اقای شریعتمداری حال دیگه دست از فضولی کردن بردار مگه تو چکاره ای که به وزیر این مملکت امرونهی میکنی
  • مازندرانی ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بدون هیچ دلیلی .............
  • مازندرانی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سرباز صفرقلم هم نیست
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سیاست های غلط ودو گانه ،الزام دیدار ظریف و وزیرامور خارجه فرانسه با آن ژست ها وخنده ها ی تبلیغاتتی در این شرایط توجیه ناپذیر است؟
  • فاطمه ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما کجا تشریف داشتید وقتی همین آقای شریعتمداری انتقادات بسیاری از برخی سیاست های دولت آقای احمدی نژاد می کرد؟ انصاف هم خوب چیزیه!
  • essi ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما ب فکر خودت باش
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مش تقی - معلوم تو خانواده تون خیلی به همدیگه تو چکاره ای تحویل میدهید دنیا عوض شده با تلفظ تو چه کاره ای گفتن قجری و پهلوی نمی شود کشور اداره کرد هیچ کس نباید به دیگری بگوید تو چکاره ای همه مردم در نقد و تبیین نظرشان آزادند تاکید می کنم تبیین نظر نه با لحن این که تو چه کاره ای من بهتر می فهمم نه خیر این اظهارات رسوب تفکر قجری و پهلوی هاست یا بلغور کلمات کارفرمایان به افراد محیط کار و چه می دونم ....
  • بهنام ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    به تو چه؟؟ از حسودی داری میمیری که کسی آدم حسابت نمیکنه و حتی توی افغانستانم رات نمیدن ؟؟؟ بدبخت بیسواد ...
  • ناشناس ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اصلا" چرا به خاتمی بخاطر دست دادن با خبرنگاران زن ایتالیایی و دیدار با جرج سورس صهیونیست ایراد نگرفت !
  • سالک ایرانی ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آخه اقای شریعتمداری بپذیرید که آرمان ظریف به سرمقالات شما وصل نیست! دیدار ظریف و کری و پیاده روی هر دو از 4 یا 5 هفته پیش هماهنگ هماهنگ شده و به اتفاقات پاریس ربطی نداره! درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد/ نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد
  • فاطمه ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل و انگلیس حامیان اصلی تروریسم اونا دائما نقشه میکشند تا ما رو در دنیا خوار کنند اما ما مثل کبک سرمونو میکنیم زیر برف و انگار نه انگار که به پدر عزیزمون اهانت شده دست تو دستشون میگیم و میخندیم و مذاکره میکنیم برای مذاکره و این دور تسلسل ادامه پیدا میکنه تا زمانی که خیلی دیر بشه جناب شهروند بیدار شو!به گفته امام علی عزیز به گوینده نگاه نکن به گفتار توجه کن
  • ناشناس ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آدم نادان مذاکرات در ژنو است اما رفتن ظریف به پاریس اشتباه بود و لزومی هم نداشت .
  • فاطمه ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اون کارشون درست اما چیزی از قبح این کارشون کم نمیکنه.ضمنا صدا و سیما دقیقا این قضیه رو پوشش داد
  • ناشناس ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما اگر به پیامبر (ص) اعتقاد داشتی حضور ظریف در این شرایط در پاریس رو محکوم میکردی !
  • ناشناس ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مرگ بر فتنه گران بی دین .
  • محمد22 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    تا كي اينجوري چشم بسته مي خواين از مذاكرات دفاع كنيد البته چاره ديگه اي ندارين همه تخريبتون عليه جليلي روش مذاكراتش بود و قراره شما با روش جديد با تنش زدايي گفتگو و تعامل روش ديگه اي در پيش بگيرين كه تا حالا موفق نبوده كه هيچ شكست هم خورده!!!! چند نكته در حرفت هس كه بايد روشن تر بيان كني 1- چرا فکر میکنید مقدسات فقط مال شماست!؟ كي گفته مقدسات فقط مال ماست همه جهان اسلام كه به غرب سرسپرده و يا وحشت زده نيستن عليه اين كار موضع گيري كردن و حرف زدن ويژگي امر مقدس اينه كه با جان و دل ازش دفاع مي شه و سطح دفاع آقاي ظريف از مقدساتش رو هم ديديم 2-من تعجب میکنم آقای ظریف برای دفاع از حقوق ملت ایران مذاکره میکنه دفاع از مقدسات و بازداشتن دشمن از توهين به اون جزو حقوق ملت ايران نيست؟نكنه يه وقت شما فقط رابطه بي قيد و شرط با آمريكا رو حقوق ملت ايران مي دونين؟ 3-چرا امثال شما اصرار بر بی نتیجه بودن آن (مذاكرات) دارید ؟ خيلي تلاش مي كنيم با ذره بين شكاف ديوار تحريم و ديگر دست آورد هاي مذاكره برد برد رو پيدا كنيم فقط مي ترسيم اين ديوار آوار بشه سرمون
  • آرش ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خداوند جناب شریعتمداری عمار زمانه را حفظ بفرمایید انصافا نقطه نظرلت و تحلیل های بجا و بحقی دارند
  • ناشناس ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مذاکرات در ژنو است و لزومی برای رفتن ظریف به پاریس وجود نداشت.
  • محمد22 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    سوختگي اينه كه بگي مذاكرات پيروزمندانه و با شكست طرف مقابل پيش ميره ولي طرف يه جوري بذاره توي كاسه ات كه نتوني سر بلند كني
  • کربلا ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وزیر این مملکت، وزیر افغانستان که نیس. باید از آرمان های ما دفاع کنه. ما حق داریم از وزیر مملکتمون بخواهیم و مطالبه کنیم خواسته ها مون رو
  • ب ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    هر وقت وزیذ خارجه منتخب شما اومد بعد قار قار کنید ..
  • ناشناس ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    برای حضور ظریف در پاریس دلیلی وجود نداشت چرا که مذاکرات در ژنو انجام میشود.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اقای شریعتمداری ببخشید که اقای ظریف از شما اجازه نگرفته وقتی که ایشان امر رهبر را اجرا می نمایند
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما بهتره بروی آرمان و شرق و غیره بخوانی که بدنبال تفرقه افکنی بین مردم و پیروزی در انتخابات مجلس هستند.
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حالا چون از قبل هماهنگ شده بود نمیشد کنسلش کنند ؟!
  • عمو علي ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    براي فهميدن درست و غلط بودن نظر شريعتمداري كمي به عقب برگرديم اولينمذاركرات . تيرروزنامه ها ي آن روز و خوشخيالي بعضي ها و تجاهل خيلي ها . الته نه اينكه حرفهاي شريعتمداري وحي منزل باشد . نمي دانم چرا اغلب موارد . پيش بيني هاي او به واقعيت منجر مي شود . براي اينكه به اين مطلب واقف شويد به روزنامه هاي كيهان يكسال گذشته مراجعه كنيد . درست و غلط بودنش ؟؟؟
  • ناشناس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی نفت 120 دلاری بشه 45 دلار فاجعه است .
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    عکس‌العمل روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، بیشتر از آن که تأسف‌آور باشد، خنده‌دار بود. این روزنامه‌ها با عکس و تیتر درشت «پیاده‌روی ایران و آمریکا» به استقبال حرکت یادشده رفتند و بعد که متوجه شدند - یا متوجهشان کردند - که به بیراهه رفته‌اند، عذر بدتر از گناه آورده و نوشتند: خروج ظریف و کری از محل مذاکرات برای پیشگیری از شنود احتمالی سرویس‌های جاسوسی بوده است! و این پرسش بدیهی را بی‌پاسخ گذاشتند که از ترس کدام سرویس جاسوسی؟ «سیا»؟ «اینتلجنت سرویس»؟ «موساد»؟ B.N.D. آلمان؟ D.C.R.I فرانسه؟!...
  • ناشناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقا وقتی مذاکرات در ژنو برگزار میشود چه اجباری برای رفتن به پاریس بود !
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حاج حسین زنده باشی
  • ناشناس ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حاج حسین زنده و پاینده باشی انشاءالله.
  • ناشناس ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حاج حسین مچکریمممم.
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    با قرصات بخورش
  • ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا به این شریعتمداری شفای عاجل عنایت فرماید. چشم مریض همه چیز را مریض می بیند.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یه کم تاریخ معاصر بخون میفهمی کی کشور خطرناکه شستشوی مغزی شدی شدید
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نتانیابو به نیابت از اونا اونجا بود
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    با اجازه و سوبسیته دولت فرانسه بوده توهین به پیامبر چیزی نیست در حد بر خوردن خیلی از این بالاتره برادر فهمیدی آخرین درجه ناموسه فهمیدی
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    این حرف رو باید خودش بزنه در ضمن وقتی اعتقاداتت رو میبرن زیر سوال تو بازم ماموری و معذور؟
  • میثم ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    فقط به این ناشناس باید گفت خفه شو.شماها مسلمان نیستید؟ حرف شریعتمداری حرف همهی ملت مسلمانه.نه حرف خودش
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اون روز حضرت خودشون رفتن و قصد داشتن یهودی رو هدایت کنن ولی ظریف نرفته بود این کار رو کنه افتاد
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اتفاقا به احمدی نژاد هم کلی ایراد گرفت هم به قضیه ی مادر چاوز هم جریان انحرافی پس الکی جو نده تقوی
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کی گفته این حرف رو؟ باید وقت شناس باشی وقتی یکی از فامیل های طرف عروس یا داماد فوت میکنه عروسی رو میذارن بعد از چهلم این جا قضیه اعتقادیه از قضیه عروسی هم خیلی بالاتره ایشون باید بدونن که با هر کی بتونن مذاکره کنن با توهین کنندگان به ساحت پیامبر نمیتونن
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ایشون روزنامه داره که حرف بزنه شما هم روزنامه داشته باش و حرف بزن
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا توی فرانسه آخه؟ چرا با فابیوس وزیر خارجه فرانسه؟
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اشداء علی الکفار بودن پیامبر ما مهربانی با دشمن در حال جنگ معنایی جز ذلت نداره
  • فدایی ظریف ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بزرگش نخوانند اهل خرد/ که کیهان،نام بزرگان به زشتی برد!
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نمیدونم تا کجا باید کوتاه بیایم
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وظیفه ی شرعیشو انجام داده تازه خبرشو فک کنم مشرق و سایتای اصولگرا رفتن
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چرا فرانسه؟ چرا فرانسه؟ چرا فرانسه؟ چرا موقع پخش مجله ؟ چرا موقع پخش مجله ؟ چرا موقع پخش مجله ؟ چـــــــــــر ا؟ چــــــــــر ا؟ چرا به عقیدت داره توهین میشه باید بری تو خونش مذاکره کنی سر پول خودت که بلوکه شده چـــــــر ا؟
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آزادی بیان فقط برا افساد طلباس دیگه !؟ یه روزنامه نگار متعده و حق داره نقد کنه
  • من محمدی هستم ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نماز در اولویت بعدی قرار دارد وقتی خود پیامبر رو دارن میزنن چه انتظاری داری از نماز؟ وهابی ها هم به قول خودشون دارن نماز میخونن ولی دریغ از در شدن یک ترقه در مقابل غربی های تروریست پرور
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بیشین بینیم بابا
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آشه اونوقت کدومه؟
  • حزب الله ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما چه کار ه بودید که به احمدی نژاد امر و نهی می کنید وزیر هست که هست اصول و خط قرمز رو رعایت نکنه برای ما...
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اعتدال بین حق و باطل کاملا اشتباه است
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حرف های شریعتمداری رو ولش کن چرا وقتی به پیامبرت تو خیابونای پاریس داره توهین میشه با چاپ و پخش کاریکاتور تو با وزیر دولتی که مجوز و سوبسیت داده صحبت میکنی؟
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه اینجوریه پیامبر چرا علیه اش کاریکاتور توهین آمیز کشیده اند؟
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    این نسخه خسته کنندس قبلی بهتر بود بایه تغییرات اندک فلش بالا رو خوب عکسهای در حرکت بد
  • من محمدی هستم ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ایشون قرار نیست رئیس جمهور بشه وظیفه هر رسانه اطلاع رسانیه ولی خدایی تو اگه وزیر خارجه ایران باشی وقتی به پیامبر توهین کنن میمونی تو اون کشور و با وزیر خارجه اش مذاکره میکنی؟ خدایی جواب راست حسینی بده
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    میرفت تو ژنو مذاکره میکرد جا قحط بود؟ میومدن ایران میرفت آمریکا هر جا میرفت به غیر از فرانسه و اسرائیل
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق نظر من کو؟ ظریف این همه مردم را ناراحت کرده یکبار هم خودش ناراحت بشود اشکالی دارد؟
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ولی فعلا طرف مذاکره کننده آمریکایی ها هستن شوروی از همه بدتره نه روسیه
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی از پیامبرت کاریکاتوره توهین آمیز بکشن و برا فروش بذارن رو دکّه و کری ازش حمایت کنه تو حاضری با کری مذاکره کنی؟ زده زیر عقیدت گفته تو رو از ریشه قبولت ندارم تو حالا واستا اونجا بگو بیامذاکره کنیم
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    معلومه کسر خواب داری برو بخواب
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وجودش در فرانسه آیا خوب بود؟ میومدن ایران مذاکره میکردی میرفتن یه جای بهتر آخه چرا فرانسه؟
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کسی زورت نکرده
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    نادان مثال زده وگرنه همه می دانند اینها سر و ته یک کرباسند!
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یعنی میگی مقام معظم رهبری زبونم لال با کوتاه آمدن در مقابل توهین به پیامبر موافقه؟
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آخه به چه چیز ظریف باید حسادت کرد؟ واقعا چه دلیل قانع کننده ای!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بلا به دور اگر شریعتمداری و ظریف هم تبار باشند که میروم دفتر کیهان را به آتش می کشم!
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خودت تنهایی فکر کردی یا یکی کمکت کرد؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وای تقریبا 3 سال مانده!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    فعلا که ظریف نشان داده مشکلی با این کار نداره!
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    "رفته این اقدام و محکوم کنه وفشارو از رو مسلمونا برداره" مردم از خنده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مازندران ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای ظریف،اگه قراربود به توافق برسید تاحالا می رسیدید، تو یکسالی که گذشت نه تنها ساختار تحریم که به قول خودتون که میگید شکست ،نشکسته بلکه جلوی پیشرفت هسته ای وسایر فعالیت ها مربوط به دانش هسته ای رو هم گرفتید، بجای اینکه با اقای کری بری ماه عسل، مواضعت رو واقعا شفاف وپوست کنده وبه عنوان یک ایرانی وباغیرت ایرانی بیان کنید، شما که یک ملت پششتتونه از چی میترسید، با این سیاستون امریکا رو کم کم به هدفش نزدیک کردید،امریکا و اطرافیانش به معنای واقعی شیطانند،این یک سناریوی ازپیش تعیین شده بود که مربوط به الان نمیشه بلکه مدتهاست برا اون برنامه ریزی کردن، تاریخ مذاکراتو با تاریخ چاپ کاریکاتور اهانت امیز به پیامبر(ص) رو تو یک روزگذاشتن تا ایران رو در منظر عمومی وجهان که به عنوان پرچمدار اسلام ناب محمدی است کوچیک کنند، اقای ظریف به امریکا جماعت هیچ اعتباری نیست. اونا دردشون اسلامه نه پیشرفت هسته ای...
  • محمد ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    درجواب ناشناس تدبیر وامید پیوندتان با شارلی مبارک
  • جواد ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما اصلا به آزادی بیان اعتقادی داری یا فقط بلدی توی اغتشاشات شعار بدی و حنجره ی خودت و گوش مردم رو جر بدی؟
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ظریف و روحانی دوستون داریم... حداقل از خیلی از اون قبلی ها بیشتر
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    برو فوتبالتو ببین اینجا چه می کنی؟
  • محمد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وقتی خبرقدم زدن های اورا با خونخوارزمان وکفتارپیر شنیدم ناگهان به یاد رژه برروی خون جوانانی افتادم که او بخاطر آزادگی آنان به آنجارسیده بود
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    یک کلمه از مادر عروس
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چیه؟ چپ و راست شما مرگ بر این و اون میفرستید یبارم ما
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مدیونی اگر لینک خبر را نگذاری که گفته "بخاطر نماز جلسه را قطع کرده"! تا کی حرفهای بیهوده؟
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اقای شریعت مداری نظرات شما فقط وفقط شخصی است.
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    کار برای هم قشرهای خودش! از مردم مایه نگذارید.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    واقعا جالبه حتی یک نفر نتوانسته با دلیل بگوید که حرفهای حاج حسین غلط بوده! همه اش شده عکس العملهای بچگانه یا فحش و تهمت!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    رهنمودهای رهبری به سنگ اثر می کند ولی به بعضیا نه!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    الان به حرفت بخندیم؟
  • جواد ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    برای درک عمق فاجعه لطفا فقط تصور کنید اگر وزیر امور خارجه یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به فرانسه میرفت تا با اونها مذاکره کند (مذاکره ای که در اون هیچ اعتراضی به اقدام نشریه فرانسوی نیست و شاید مثلا برای خرید تجهیزات نظامی باشد) روزنامه ها و خبرگزاری های رسمی کشورمان اولین نتیجه ای که میگرفتند سرسپردگی این کشورها بود. پس این اقدام به جز وادادگی پیام دیگری را مخابره نمیکنه. برای ایران که داعیه ی الگو بودن برای جهان اسلام را دارد (حداقل در مباحث استکبار ستیزی) این مورد تناقض بزرگی هست و موجب ریزش محبوبیت و اعتبار ایران در بین مسلمانان میشود. توان خبرگزاری های العربیه، الجزیره و ... که تحت نفوذ عربستان، امارات و دیگر کشورهای متخاصم با ایران هستند میتواند جهت بزرگنمایی این مورد استفاده شود و بخشی از اعتبار کشور را از بین ببرد.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خجالت داره مشرق نظر من سانسور داشت؟ فکر کنم مسئول بررسی نظرات خواب آلود بوده یکبار دیگر غ ق انتشارها را بررسی کنید به ظریف باید بعضی چیزها را گفت!
  • ناشناس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    جناب آقای شریعتمداری بحق والانصاف از تحلیل شما لذت برده و از اینکه به هیچ وجه از مواضع خود در مقابل استکبار جهانی کوتاه نمی آیید جای بسی تقدیر می باشد وچنانچه جهت تنویر افکار عمومی خط مشی وزارت امور خارجه را قبل از وقوع اینگونه حوادث (اسلام ستیزی )ترسیم نمایید بمراتب کمتر شاهد آن خواهیم بود پیش بینی های شما از سناریوهای از قبل تعیین شده دشمنان اسلام مثال زدنی بوده و خواهد بود به امید حق
  • مملی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق خواهشا قالب سایت را به حالت اول برگردون!
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    دیگه حالم داره از کیهانیون به هم میخوره :O اه !!!
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اعتقادات مردم پلمپ بشه بهتر از اینه که 4 نفر مث شریعتمداری بشن تئوریسین !!!!!
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    فقط رفقاي اصلاح طلب تو همه كاره هستند
  • مجید ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای ظریف سی سال درس دیپلماسی رو خونده استاد دیپلماسیه حداقل داره شب و روز کار میکنه که شاید توافق به نتیجه برسه البته حداقلش اینه که داره کار میکنه برای جمهوری اسلامی به قول دکتر عباسی بهترین دست آورد مذاکرات اینه که مردم میفهمن که به غربی ها نمیشه اعتماد کرد آقای ظریف اگه عمقی نگاه کنید از آقای شریعتمداری خیلی داره بیشتر برای اسلام و ایران کار میکنه ظریف میخواد بگه دیدید چقد کوتاه اومدیم باهاشون قدم هم زدیم اما اینا قابل اعتماد نیستن اینا فن و فوت دیپلماسیه تصور کنید آقای شریعتمداری جای ظریفه حتما میخواست بگه که من دیگه با شما حرف نمیزنم دیپلماسی هم تعطیل.من اینطور فکر میکنم که آقای شریتمداری حرف رهبر رو فراموش کرده که دیپلماسی مثل کشتی گرفتنه باید بری تو دل حریف نرمش قهرمانانه همینه بحث تاریخی صلح حدیبیه رو بخونید که کیا با دیپلماسی پیامبر مخالفت کردن مشرق حتما بذار نظر منو
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدارو شکر که جناب ولایتی واقعیت مذاکرات در دوران دولت قبل افشا کرد .
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    هنوز یادمون نرفته مقاله ایشون توی کیهان درباره بحرین چه بلایی سر عزت و دیپلماسی ایران در جهان عرب آورد .
  • ناشناس ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم .
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    ارتباط میان جان کری با همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف در ژنو که بسیار گرم و دوستانه بود، خشم برخی از سناتورهای آمریکایی مانند جان مک کین را به دنبال داشت. در این رابطه هم لابی صهیونیست در واشنگتن از روابط دوستانه جان کری با ظریف طی مذاکرات این روزها در ژنو به خشم آمده است ..!!!!!!!!!!!.»
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بی شرف-خوشحالی به هر قیمتی؟
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    چقدر صغری کبری چیدی حاج حسین! ناامیدمون کردی سردار
  • ریاستی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    امام خمینی فرمودند امریکا از شوروی بدتر /شوروی از امریکا یدتر وانگلیس از هر دو بدتر .انگلیس ام الخبایث وامریکا شیطان بزرگ
  • erfan ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بلند بگو آمییییییییییییییییین
  • مهرداد ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    بعضی ها یا معنی عزیت و عزت مندی رو نمی فهمن و یا اینکه چشم بر همه فتوحات یک سال و نیم گذشته بستن جدا از مواضع سیاسی بیاید نگاه کنیم دو سال پیش کجا بودیم و الان کجائیم؟ چی دادیم چی گرفتیم بغیر از توهین و تحریم چیزی آید مان شده حالا باید در برابر اهانت به مقدساتمان هم ساکت باشیم تا خوشایند بعضی آقایون باشه باید اقتدار , عزتمندی رو از امام خمینی یادبگیرم - حاج حسین خدا حفظت کنه
  • سید ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اساسا در هموطن و مسلمان بودن شما تردید هست کدوم مسلمان درمقابل توهین به پیامبرش کوتاه میاد شما هم که دسترسی به فضای مجازی داری نظر امام امت در مواجهه با مسئولان وزارت خارجه رو جست و جو کنی حرفتو پس میگیری
  • سید ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما که ولتون کنید مثل داعشیا با اعراب برخورد میکنید دیگه از این حرفها نزنید
  • سید ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    راه های بهتری برای کبک ها وجود داره برف
  • سید ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    معنای مذاکرات موفق رو هم فهمیدیم نه چرخ سانتریفیوژ بچرخه نه چرخ زندگی مردم و اعتبار و عزت برای پاسپورت ایرانی و تحول اقتصادی در صد روز و مودب بودن آقای اوباما و...
  • سید ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    فعلا که فقط همین یه قلم تو چشتونه
  • سید ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه خریدار نداره تو چرا میسوزی؟
  • سید ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    گل آقاست دیگه طنز گفته
  • سید ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خوشحالی به پیامبرمون توهین شده و ما هم قاق
  • سید ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    وظیفه ایشون رو کی اینجوری براش تعریف کرده؟
  • سید ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه ممکنه شما رسالت روزنامه نگاری رو برای ما هم شرح بدین ما بیسوادیم
  • سید ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    شما ظاهرا دوست داری تحقیرت کنن به هر بهانه ای
  • سید ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    راست میگی تبار ما تبار هیهات منا الذله حسینی هستش
  • ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    هر حرفی ارزش منتشر شدن نداره.
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    خدا در سوره بقره آیه 120 خطاب به پیامبر می فرماید: یهودیان هرگز از تو راضی نمیشوند مگر اینکه از اونا تبعیت کنی. و قران جاودانه است یعنی روحیه یهودیان تا روز قیامت اینه
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    داش تقی اگه روزنامه های اصلاح طلب هرو روز به شورای نگهبان ایراد بگیرند و تعین تکلیف کنند حق دارند یا نه ؟
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    اون زمان عراقیها هم کلی جنایت کردن پس چرا شدند کشور برادر عراق؟هان؟
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    عراقیها حمله کردند نه کری مگه کری؟!
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    متعهد رو اشتباه تایپ کردم
  • سید محمد ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    در هر صورت و به هر عنوان و با آوردن هر بهانه ای مخالفت با امر رهبری (که مذاکرات زیر نظر ایشان میباشد) برای هیچ کس شایسته نیست.
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    هدایت کنه؟؟؟؟؟ حاج حسینو؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟ چون از پیامبر دفاع کرده؟؟؟چون غیرت داره؟؟؟؟؟؟ عجب !!!! شما خدارو قبول داری؟؟؟ هدایت میدونی چیه؟؟؟
  • دختر ایرانی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    تو خوبی تفریطی هر نظری که شماها خوشتون نیاد میشه افراطی و شما ادم خوبه جمع کنید خودتونو
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    و ایضا ما هم حالمون از تو و امثال تو بهم خورد اه اه اه
  • صولت ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    باسلام من وابسته به هیچ حزب یا گروهی نیستم در دنیا فقط به دوچیزمعتقدم وجانم را براش میدم 1-اسلام 2-ایران. دوستان عزیز با این بحثهای بی فایده ما به هیچ جایی نمی رسیم. آقای دکتر ظریف وآقای شریعتمداری هردو در راه عزت اسلام و ایران تلاش میکنند ولی من از شما میپرسم آیا آنها معصومند یا شما معصومید که به این راحتی گناه آنها تشخیص میدهید. به نظر من هیچ ایرانی حاضر نمی شود دین و عزت خودش را به دنیا بفروشد ولی سرو کله زدن با این روباهان غربی واقعا کار سختی است آنها به هر بهانه ای میخواهند مذاکرات را به شکست بکشانند وآن را به گردن ایران بیندازند. شما میگویید مذاکرات هیچ فایدهای نداشته ولی به نظر من مهمترین فایده این مذاکرات این بود که اکثر مردم ایران خباثت غربیها را فهمیدند. غربیها چون در مقابل منطق کم آوردند دست به چنین کارهای مسخره میزنند. تا حالا فکر کردید که چرا آن تروریست کارت شناسایی خودرا جا گذاشت تا زود لو برود.(به نظر من چون مذاکرات نزدیک بود) من دستهای آقای شریعتمداری را می بوسم ولی من فکر میکنم غربیها میخواهند مارا ازنقطه ای هدف قرا دادندتا اختلافات عمیق در ایران ایجاد کنند. توهین به پیغمبر عظیم الشان هیچ توجیهی ندارد ولی ما نباید تدبیر کنیم که هدف غربیها از این اقدامات چیست.البته من با اقدام آقای ظریف هم موافق نیستم باید اقدام هوشمندانه ای میکرد تا نه درداخل کشور به مشکل برمیخورد نه زحمتهای زیادی که دراین مدت کشیده به هدر میداد (بر عکس عملی که غربیها با هوشمندی ما را به جان هم می اندازند) . در اخر من حقیر یک خواهش دارم ایران کشور ماست واسلام دین ما وتنها راه عزت وسربلندی این دو فقط یک چیز است اتحاد اتحاد اتحاد... .
  • mohammad ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    از کى تا به حال خداوند عظيم الشان٫ آفريننده جهان بى نهايت بايد به بنده حقيرش سلام و صلوات بفرستد؟
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
    0 0
    مشرق نظر من هم نیست چرا لوس میشوی؟ آدم زنده وکیل نمی خواهد تو بگذار جوابش با ظریف!!!!!!
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    واقعیت مذاکرات در دوران دولت قبل را از زبان دشمن بشنوید بهتره بشنوید و ببینید که اگر فتنه گری 88 نبود حل شده بود و در آن موقع غرب به ذهنش هم نمی رسید که بتواند چنین امتیازهای مفت بگیرد!
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    درست + دادم
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    از 4 یا 5 هفته پیش؟ خجالت نمی کشی ندانسته حرف می زنی؟
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    امر رهبر کاملا روشنه! این حرفهایتان کاملا نخ نما شده است!
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    فدایی ظریف؟ بهای وجود شما انقدر ارزان است؟؟!!!!!!!!!!!
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    پس هر دوی انها ارزانی خودتان باد
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    کاملا درسته
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    بی خیال شو برو نهارت را بخور
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خب که چی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اسکندری ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مشرق خیلی پستی ، چرا کامنت مردم رو سانسور می کنی ؟؟؟
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    پناه بر خدا نکند نظر شما عمومیه؟!!!!!!!!!!!!
  • غلامعلی ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاء تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاء مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاء السَّبِيلِ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگيريد كه با آنها اظهار دوستى كنيد و حال آنكه قطعا به آن حقيقت كه براى شما آمده كافرند پيامبر و شما را بيرون مى‏كنند كه به خدا پروردگارتان ايمان آورده‏ايد اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بيرون آمده‏ايد پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى‏كنيد در حالى كه من به آنچه پنهان داشتيد و آنچه آشكار نموديد داناترم و هر كس از شما چنين كند قطعا از راه درست منحرف گرديده است
  • غلامعلی ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاء تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاء مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاء السَّبِيلِ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگيريد كه با آنها اظهار دوستى كنيد و حال آنكه قطعا به آن حقيقت كه براى شما آمده كافرند پيامبر و شما را بيرون مى‏كنند كه به خدا پروردگارتان ايمان آورده‏ايد اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بيرون آمده‏ايد پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى‏كنيد در حالى كه من به آنچه پنهان داشتيد و آنچه آشكار نموديد داناترم و هر كس از شما چنين كند قطعا از راه درست منحرف گرديده است
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    مادرچاوز با مادر كري فرقش اينه كه مادر يك جنايتكار خونخوار نيست .گرچه نفس بغل كردن هم محل اشكال است
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    تمديد و تحريم بهتره
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    آرمان امام رحمت الله ارمان انقلاب ماست او امريكا رو شيطان بزرگ ناميد و طبيعتا ايراني باغيرت با شيطان قدم نمي زند
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خجالت بكش ! رهبر دستورداده با امريكا مذاكره مستقمي و پياده روي كنيد. ؟ مگر با يان شيطان تو جمع 6 كشور نميشه صحبت كرد شما با اينكارتون حساب امريكا رو از بقيه جدا كرديد و به كدخدايي كه بلغور مي كنيد اعتبار بخشيديد
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    قالب سایت رابرگردون به قبلی.این خوب لود نمیشه.چشم راهم اذیت میکنه
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    رئیس جمهور روحانی چند بار گفته به دولت انتقاد کنید..اقای شریعتمداری هم نقد سازنده و دلسوزانه کردند..یعنی اقای شریعتمداری حق نداره از اسلام و پیامبر اسلام دفاع کنه
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    دیپلماسی کیلویی چنده آقا مجید ؟؟ الان قیمت نفت چنده ؟ یکسال است مدام حرفهای تکرای پس از مذاکرات طرفین عزم جدی بر نتوافق دارند دور بعدی مذاکرات ، مذاکره برای مذاکره . داش مجید بس کن اگه حرف از دیپلماسی میزنی خاطره دیدار رهبر انقلاب با قذافی وقتی قذافی در چادر از رهبری پذیرایی کرد رو مطالعه کن
  • شبیر ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    شمایی که دین را به نان می دهید کجا در ره عشق جان می دهید ....
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    قالب سایت عالی شده
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    اون عراقی ها بعثی بودن همین الان هم با داعش متحدن
  • فرزانه ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    کاربرانی که نظر منفی دارن راجع به قالب سایت یعنی نفهمیدن این قالب responsive شده ؟؟؟؟ مشرق عالی شده :)))) برین با موبایل و تبلت چک کنید حالشو ببرید. :)
  • مهرداد ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    فقط ی تکنولوژی دیده اونور آب میتونه بفهمه این قالب responsive عالیه
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    نظرت عالی بود. قالب سایت خیلی خوب شده . مچکریم مشرق
  • ناشناس ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    0 0
    وااااااااااااااای همین الان تو موبایلم چک کردم.. یعنی عالیه آقاااا ...
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    مرگ بر خودت و هم فکرات
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    تف به غیرتت. به حضرت رسول (ص)توهین شده. باید اسمت رو عوض کنی. تو لایق اسم احمد نیستی.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس